Att äga en unghäst..

är helt underbart men det är mycket jobb.

Jag har ägt flera unghästar och jag vet hur mycket dom kräver.
En unghäst är ingenting man skaffar om man inte har kunskapen och man måste också veta att man klarar av det hårda arbetet.

Unghästar är helt underbara men man vet aldrig när dom får för sig några dumheter.
Jag tycker att för många tar på sig ansvaret över en unghäst och sedan blir det bara soppa av allt.

Det jag vill få fram är att skaffa inte unghäst om du inte är redo. Det kan verka kul men utan kunskap så är det i längden du som står med tårar och en häst som är ohanterlig.
Och det är inte rättvist mot varken dig själv eller hästen.

Sedan finns det personer som har kunskapen och är redo, dom ska absolut skaffa en unghäst om dom vill.
För på resan tillsammans med en unghäst så får man se hur hästen utvecklas och det är så fantastiskt.


(Klicka på bilden för att komma till ett filmklipp)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0